30 Kasım 2010 Salı

Kara Delik’te Chaos; Gayve Lezbiyen zamanı!



Kurban Bayramı’ndaki uzun tatili çok eğlenceli bir ekiple Nepal’de geçirsem de aklım kayalarda kalmadı değil. Soğuk kış günleri ise bir türlü gelmek bilmedi, bahar havası gibi dışarısı… Neredeyse 2 haftadır tırmanamıyorum, haftaiçi her internete girişimde havayı yokluyorum.

Cuma günü uzun telefon görüşmelerinden sonra Ankara’dan Geyve’ye gidecek kimseyi bulamadım. Ama yine her şeyi göze alarak, Cumartesi sabahı biraz da oyalanıp tek başıma çıktım yola. Kasım ayının sonları olmasına rağmen güneşli, yağışsız havalar devam etmekte.

İlk gün hava kapalı olsa da yağış olmadığı için sanşlıyız. Birkaç rotada ısındıktan sonra hedefimiz Kara Delik(IX) rotası. İkinci denememde çıktım rotayı, çok sert bir kilidi yok fakat kilitteki yukarı uzanma hamlesini ucu ucuna yapıyorum. Rotanın üst kısmı ise hafif negatiflikten dolayı yorucu biraz. Takoz dergisinde yayınlanan bilgilere göre rota IX derece fakat yumuşak bir IX diyebiliriz.

Akşam kampta köfteleri odun ateşinde götürüyoruz, yanında tadımlık kırmızı şarap sonrasında birer bira ile keyfimiz yerine geliyor. Geyve’nin sevdiğim taraflarından biri de bu sakin ve huzurlu kamp ortamı.



Pazar günü güneşli bir güne uyanıyoruz, hava mükemmel. Oyalanarak bir kahvaltı yapıp kayaların altına kayıyoruz. Yine birkaç rotada ısındıktan sonra Yücel ve Selim’in ekpresleri taktığı Chaos (IX-) rotasına çeviriyorum hedefi. İlk denememde kilidi geçmeme rağmen sonraki hamleleri sıralayamadım ve oturdum. Yine ikinci denemede rota geliyor; biraz stresli de olsa geçiyorum kilidi üstlerde ise biraz hızlı hareket ederek rotayı temizliyorum.



Bugün Ersin ve Güçlü de Kara Deliği birkaç denemeden sonra gönderiyorlar…
Günlerin kısa olması sıkıntı yaratsa da, hava kararırken son bir şans Taze Ekmek(VIII+) rotasına onsight girmek istedim. Rotanın orta yerlerindeki delikler kafamı karıştırınca ve hamle yapamayınca patladım. Vücut yorulmuştu artık. Hava karardığında kampı toplamakla uğraşıyorduk. Bolu’ya kadar Güçlü ile gittik, sonrasında ise yalnız devam
ettim yola.

Geyve Ankara’dan yaklaşık 350 km olsa da haftasonları için gidilebilir bir bölge, yeter ki tırmanmayı isteyin…

Erkin Çakmak
27-28 Kasım 2010







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder