12 Kasım 2014 Çarşamba

PetzlRocTrip ve Sürprizlerle Dolu Ekim Ayı


PetzlRocTrip-2014
Ekim ayının ilk kısmında; Kurban bayramı ve bir haftalık izin ile birlikte PetzlRoctrip organizasyonunun Bafa, Geyikbayırı ve Olimpos ayaklarına katıldım. Videolardan, fotoğraflardan takip ettiğimiz tırmanıcıları, canlı izleme ve tırmanıcılar ile sohbet edebilme fırsatı yakaladık. Bu tip organizasyonların, olumlu olumsuz birçok tarafı var. Bölgelerin tahribatından tutun da, açılan rotalar ve bölgeler, tırmanış bahçelerinin kapasitelerinin üzerine çıkması… gibi birçok konu üzerinde uzun uzun tartışılabilir. 


Skeleton Spine, 7c

Açıkçası PetzlRocTrip farklı bir deneyim ve tırmanış açısından motivasyon oldu. Özellikle Bafa kısmı çok eğlenceli geçti. Bazı rotaları ekiple birlikte deneme fırsatı yakaladık. Kayada yıl boyunca, çoğunlukla lider tırmanıyoruz; yapayda boulder yapıyoruz fakat kayada bouldera ayırdığımız süre %5 bile değil. Gerçi bu oranı, lider kaya tırmanış bölgelerinin sayıca fazlalığı ve ulaşılabilirliği etkiliyor. Fırsat yaratıp, daha fazla kısa kaya tırmanışı yapabilmek gerekiyor. Lider için geliştirici bir disiplin.
Bafa’da son tırmanış gününde Sakarkaya’da Jon Cardwell’in açmış olduğu Skeleton Spine, 7c (fb) rotasını, BTC(BestTrainingClub) ekibinin desteği ile flash çıktım.



Bafa’da tırmandığım bazı rotalar (Fontainbleau [fb] dereceleri) ;
Pamuk 6c, Flash
Renault 19, 6c, Flash
Bafala, 6c (?), Zorbey’in açtığı yeni rota, Nescafe bloğunun sağ köşesinde.
Reji(deep), 7a, Flash
Sarı Akrep 7a, 2.deneme
Railroad, 7a, Flash
Anonim, 7a
Chill-Us, 7a+
Russian Mafia (mistake), 7a+
Turk Is The New Font, 7a+
Johnny Cash, 7a+, 2.deneme
Atatürk, 7b+, 2.deneme
Skeleton Spine, 7c, Flash
 
Paradise Lost, IX-, Emre Baran @Olimpos
Bafa’dan sonra Geyikbayırı’na geçtik. Yeni açılan bölge, Çitdibi’nde bir gün tırmanabildim. Öğleden sonra tamamen gölge ve Geyikbayırı’na göre daha yüksekte olan Çitdibi'nin iklimi de farklı. Geyikbayırı güneşli iken, Çitdibi bol yağışlı ve soğuk olabiliyor. Hatlar uzun, kaya sağlam, kolonetler bol, rotalar zor.
Emre Baran ve Daniel Woods @Çitdibi
Geyikbayırı sonrası, kapanışı Olimpos’ta yaptık. Tatil modunda; hem deniz, hem tırmanış.

Çitdibi, Geyikbayırı ve Olimpos’ta tırmandığım bazı rotalar;
Bellerofonte, VIII, Onsight
Nasty, VIII, Flash
Artemis VIII+, Onsight
Judas, VIII+/IX-
Climbing Trip, VIII+/IX-, Flash
Ela, VIII+/IX-, Onsight
Purple Rain, VIII+/IX-, Flash
Bittersweet, IX-, 2.deneme
Paradise Lost, IX-, 2.deneme
 
 

Ekim ayının ilk haftalarını PetzlRocTrip ile geçirmiş oldum. Ankara’ya döndüm ve 5 gün sonra tekrar 29 Ekim haftası için Geyikbayırı’na geçtim.
Trebenna
2 haftalık tırmanış faaliyetinden sonraki bu dönemi, performans haftası olarak değerlendirmek istedim. Yine benim için, önemli  olabilecek tırmanışlar gerçekleştirdim. İlk defa IX+ zorluğundaki bir rotayı (Pumping On Big Mothers Breasts) flash çıkmayı başardım. Faaliyetin son günü ise Echoes sektörde; 2.denemede No More Mr.Nice Guy, IX+/X-  rotasını çıktım ve sonrasında  ekspresleri takarak IX derecelik, Too Big To Fall rotasını onsight(ilk görüşte) çıkmayı başarabildim.
 
Trebenna'dan Geyikbayırı manzarası
Ekim ayının son haftası Geyikbayırı’nda çıktığım rotalardan bazıları;
Bizim Canımız Yanmaz Gardaş, VIII, Onsight
Echoes Of The Andes, VIII, Onsight
Save The Planet, Kill Yourself, VIII+, Flash
Pathfinder, VIII+/IX-, Flash
Hunting Love, VIII+/IX-, Flash
Sloper  Poker, IX-, Flash
Mission To Mars, IX-, Flash
Candy Cane, IX-, Onsight
Too Big To Fall, IX, Onsight.
Les Couleurs De L’eau, IX+, 2.deneme
Flame Of Fame, IX+/X-, 3.deneme
Pumping On Big Mother’s Breasts, IX+, Flash
No More Mr. Nice Guy, IX+/X-, 2.deneme

Ekim 2014, tırmanış açısından keyifli ve dolu dolu bir ay oldu. Beni motive eden, destekleyen ve her daim yanımda olan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
@Ankara,Kasım-2014
Zorbey Aktuyun @Çitdibi

Burak Serter @ Hunting Love, VIII+/IX-

No More Mr. Nice Guy, IX+/X- @Echoes Sektör

Alabalık Balkon 4

Flame Of Fame rotasının ilk kısmı @Trebenna
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder